Τα Ελληνικά Ξενοδοχεία στην Κορυφή: Άριστη Εξυπηρέτηση και Ποιότητα
Η ελληνική ξενοδοχειακή αγορά κατάφερε να πρωταγωνιστήσει στον τομέα της εξυπηρέτησης και της ποιότητας προσφέροντας άριστες υπηρεσίες στους επισκέπτες, σύμφωνα με τα πρόσφατα στατιστικά στοιχεία του INSETE.
Στο πλαίσιο αυτό, η Θεσσαλονίκη αναδείχθηκε μπροστά από την Αθήνα, κατακτώντας την πρώτη θέση στη σχέση ποιότητας-τιμής και εξυπηρέτησης τον περασμένο Νοέμβριο. Παράλληλα, και οι δύο αστικές πόλεις της Ελλάδας, καθώς και η χώρα μας συνολικά, παρουσίασαν πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το INSETE, η Ελλάδα κατέκτησε την πρώτη θέση στον τομέα της εξυπηρέτησης με εντυπωσιακό ποσοστό 90%. Ακολούθησε η Τουρκία με 89%, ενώ η Κύπρος, η Ιταλία και η Ισπανία ακολούθησαν με 88%.
Στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 83%. Όσον αφορά την σχέση ποιότητας-τιμής, η Τουρκία κατέκτησε την πρωτιά με 87%, ενώ η Κύπρος και η Ελλάδα ακολούθησαν με 86% αντίστοιχα. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν η Ισπανία και η Ιταλία με 82%, και η Γαλλία καταλάμβανε την τελευταία θέση με 78%.
Παράλληλα, η Ελλάδα κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη θέση και στην κατηγορία του φαγητού και ποτού, με ποσοστό ικανοποίησης 85%, δίνοντας την πρωτιά στην Κύπρο με 86%. Ακολούθησαν η Τουρκία με 84% και η Ιταλία με 83%, ενώ η Ισπανία βρέθηκε στην τελευταία θέση με 82%. Στην κατηγορία των δωματίων, η Ελλάδα κατέλαβε την τρίτη θέση με ποσοστό ικανοποίησης 85%, μετά την Ιταλία (88%), την Κύπρο και την Τουρκία (86%).
Η Ισπανία και η Γαλλία βρέθηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα, με βαθμολογία 84% και 78%. Όσον αφορά το κριτήριο της καθαριότητας, η Ελλάδα κατέλαβε την τρίτη θέση με ποσοστό 89%, μετά την Κύπρο και την Ιταλία που συγκέντρωσαν 93%, και την Τουρκία με 90%.
Ακολούθησε η Ισπανία με 88%, ενώ η Γαλλία βρέθηκε στην τελευταία θέση με 82%. Τέλος, όσον αφορά το κριτήριο της τοποθεσίας, η Τουρκία κατέκτησε την πρωτιά με 92%, ενώ η Κύπρος και η Γαλλία ακολούθησαν με 91% αντίστοιχα. Η Ισπανία κατέλαβε την τέταρτη θέση με 90%, ενώ η Ελλάδα και η Ιταλία συγκέντρωσαν το 89%, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση.
Αναφορικά με τις κατηγορίες των ξενοδοχείων, τον Νοέμβριο του 2023, ο γενικός δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα ήταν 86%, με τα πεντάστερα ξενοδοχεία να καταγράφουν την υψηλότερη βαθμολογία (90%). Για τα τετράστερα ξενοδοχεία, ο δείκτης ικανοποίησης ανήλθε στο 88%, ενώ για τα τριάστερα και τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων ήταν 87% και 85% αντίστοιχα.
Συγκριτικά με την Αθήνα, η Θεσσαλονίκη ξεχώρισε σε συγκεκριμένα κριτήρια, όπως η σχέση ποιότητας-τιμής και η εξυπηρέτηση. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία της σχέσης ποιότητας-τιμής, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας καταλάμβανε την δεύτερη θέση με ποσοστό 87%, μετά την Κωνσταντινούπολη που συσπείρωσε το 90%. Ακολούθησαν η Σμύρνη με 86%, η Ρώμη με 83%, και η Αθήνα και η Μπολόνια με 81%.
Η Βαρκελώνη βρέθηκε στην προτελευταία θέση με 79% και η Μασσαλία στην τελευταία με 78%. Επίσης, η Θεσσαλονίκη κατέλαβε την δεύτερη θέση και στην κατηγορία της εξυπηρέτησης, συγκεντρώνοντας 89% σε βαθμολογία. Η Αθήνα και η Βαρκελώνη βρέθηκαν στην πέμπτη θέση με ποσοστό 86% μετά τις Ρώμη και Σμύρνη με 88% και την Μπολόνια με 87%. Ωστόσο, η Αθήνα ξεπέρασε τη Θεσσαλονίκη όσον αφορά την καθαριότητα. Συγκεκριμένα, η Αθήνα βρέθηκε στην τρίτη θέση με ποσοστό ικανοποίησης 89%, μετά τη Ρώμη και τη Μπολόνια που σημείωσαν από 92% και τη Θεσσαλονίκη με 87% μετά τη Βαρκελώνη με 88%.