Ξενοδοχεία με κατηγορία 1 έως 3 αστέρων: Μια πρόσβαση που χρειάζονται για τη χρηματοδότησή τους

Τα ξενοδοχεία με κατηγορία 1 έως 3 αστέρων αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής φιλοξενίας, διαθέτοντας το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων επισκεπτών σε σχέση με τα πιο πολυτελή καταλύματα. Αυτό προκύπτει από ειδικές έρευνες που διενεργήθηκαν από το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) με την επιμέλεια του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Ξενοδοχεία με κατηγορία 1 έως 3 αστέρων: Μια πρόσβαση που χρειάζονται για τη χρηματοδότησή τους
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν σήμερα, το ποσοστό Ελλήνων επισκεπτών σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων φθάνει στο 30,8%. Συγκεκριμένα, το ποσοστό Ελλήνων στα ξενοδοχεία με 1 αστέρι ανέρχεται στο 34%, στα ξενοδοχεία με 2 αστέρια φθάνει στο 31%, ενώ στα ξενοδοχεία με 3 αστέρια αυξάνεται σε 36,3%. Αντίθετα, τα πιο πολυτελή καταλύματα με 4 και 5 αστέρια φιλοξενούν μικρότερο ποσοστό Ελλήνων επισκεπτών, αντιστοίχως στο 22,1% και 18,5%
Ξενοδοχεία με κατηγορία 1 έως 3 αστέρων: Μια πρόσβαση που χρειάζονται για τη χρηματοδότησή τους
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα 3/4 των ελληνικών ξενοδοχείων ανήκουν στην κατηγορία 1 έως 3 αστέρων και αντιπροσωπεύουν το 47% σε όρους δωματίων. Αυτά τα ξενοδοχεία, συνήθως με μικρότερο μέγεθος έως 50 δωμάτια, αποτελούν την πλειονότητα στον τομέα, με το μέσο μέγεθος να κυμαίνεται περίπου στα 35 δωμάτια για τα 3 αστέρων, 26 δωμάτια για τα 2 αστέρων και 19 δωμάτια για τα 1 αστέρων. Παράλληλα, οι τιμές τους είναι σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση με τον γενικό μέσο όρο του κλάδου
Όσον αφορά τις αγορές τους, το 90% έως 94% των προϊόντων που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία 1 έως 3 αστέρων είναι ελληνικής προέλευσης. Από αυτά, το 38% προέρχεται από παραγωγούς εντός νομού. Επιπλέον, το 86% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία 2 αστέρων και το 76% στα ξενοδοχεία 1 αστέρων είναι ντόπιοι κάτοικοι της περιοχής όπου βρίσκεται το κατάλυμα
Παρόλα αυτά, προκλήσεις υπάρχουν και για τα ξενοδοχεία με κατηγορία 1 έως 3 αστέρων. Η αναβάθμιση σε θέματα ποιότητας, τεχνολογίας και ενεργειακής αποτελεσματικότητας απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, τις οποίες πολλές φορές οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν λόγω υψηλού κόστους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρο Βασιλικό και την πρόεδρο του ΙΤΕΠ, κ. Κωνσταντίνα Σβύνου, απαιτείται η πρόσβαση των ξενοδοχείων σε προγράμματα χρηματοδότησης, προκειμένου να προχωρήσουν σε αναβαθμίσεις και εκσυγχρονίσεις
Οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2022 για επισκευές, ανακαινίσεις και συντηρήσεις σε όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων έφθασαν τα 621,2 εκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 7% του τζίρου του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων επενδύσανε 219,78 εκατομμύρια ευρώ (5,9% του τζίρου), τα 4 αστέρων 184,74 εκατομμύρια ευρώ (6,4% του τζίρου), τα 3 αστέρων 127,75 εκατομμύρια ευρώ (10,3% του τζίρου), τα 2 αστέρων 70,12 εκατομμύρια ευρώ (11,7% του τζίρου) και τα 1 αστέρων 18,8 εκατομμύρια ευρώ (14,8% του τζίρου)
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ξενοδοχεία με 1 και 2 αστέρων αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και υψηλά κόστη λειτουργίας. Ο ανταγωνισμός από τη βραχυχρόνια μίσθωση και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, μαζί με την περιορισμένη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, περιορίζουν σημαντικά τη ζήτηση για αυτά τα καταλύματα
Είναι λοιπόν απαραίτητο να δοθεί πρόσβαση σε προγράμματα χρηματοδότησης στα ξενοδοχεία με 1 έως 3 αστέρων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αναβάθμισης και της εκσυγχρονισμού τους. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να αποτελέσουν έναν ακόμα πιο ισχυρό πυλώνα για την ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία.
Πηγή

Τελευταία Άρθρα

Νέος Αέρας στην Τουριστική Θεσσαλονίκη: Ανάλυση των Επισκεπτών και Αναβάθμιση των Ξενοδοχείων

Το 2023 αναδείχθηκε ως μια χρονιά ανάκαμψης για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης μετά την πανδημία, επιδεικνύοντας ικανοποιητικά επίπεδα κίνησης. Αυτά είναι τα

Ο ξενοδόχος του Κέρκυρα Seaways: Ένα μαγικό ταξίδι με τις πιο σύγχρονες πλοιοκτήτριες

Προορισμός Κέρκυρα ή Παξοί; Δεν υπάρχει διαφωνία, αυτά τα πανέμορφα νησιά πρέπει αναμφίβολα να βρίσκονται στο πρόγραμμα των επόμενων διακοπών σας! Και επειδή

Νέα τουριστική στρατηγική για την Ελλάδα: Τα Περιφερειακά Συμβούλια Τουρισμού σε δράση!

Η Υπουργός Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, πρότεινε την ιδρύση ενός Ταμείου που θα χρηματοδοτείται από το "Τέλος Ανθεκτικότητας", κατά τη διάρκεια της πρώτη

Η Πρωτοποριακή Δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Φιλοξενία

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει ριζικά τον κλάδο της φιλοξενίας, με την ικανότητά της να επεξεργάζεται τεράστιες ποσότητες δεδομένων και να βελτιώνει σημαντι

Ανάπτυξη τουρισμού εκτός αιχμής στην Ελλάδα: Νέες τάσεις και στοιχήματα

Την τελευταία δεκαετία, η Ελλάδα έχει κερδίσει πόντους στο επιτυχημένο στοίχημα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν. Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγου