Μαρίνες: Μεγαλύτερη Δαπάνη από τα Ξενοδοχεία στην Οικονομία

Η Οικονομική Επιρροή που έχουν οι μαρίνες στην Ελλάδα: Πενταπλάσια Δαπάνη σε Σύγκριση με τα Ξενοδοχεία

Το θαλάσσιο τουριστικό κίνημα στην Ελλάδα έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελές για την οικονομία της χώρας. Σύμφωνα με νέα στοιχεία από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας, οι επισκέπτες στις μαρίνες ξοδεύουν περίπου πέντε φορές περισσότερα από τους τουρίστες που μένουν σε ξενοδοχεία. Η μέση τουριστική δαπάνη ανά άφιξη στις μαρίνες είναι πενταπλάσια σε σχέση με τη δαπάνη των επισκεπτών στα ξενοδοχεία.

Επιπλέον, για κάθε ευρώ που ξοδεύεται για τέλη ελλιμενισμού, ξοδεύονται επιπλέον 5 έως 10 ευρώ για γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία και άλλα έξοδα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία επιπλέον εσόδων από τον ΦΠΑ και τα ενοίκια που προάγουν την τοπική οικονομία. Επιπλέον, η δημιουργία 100 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών οδηγεί στη δημιουργία 6 άμεσων και 100 έμμεσων θέσεων εργασίας.

Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αντιπροσωπεύει σήμερα το 77% των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα, με 24 μέλη-μαρίνες και συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής. Κατά τη διάρκεια της φετινής Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης, προστέθηκαν δύο νέα μέλη-μαρίνες, η Miraggio Marina και η Χίο Μαρίνα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Σταύρος Κατσικάδης, τόνισε ότι παρά την αυξανόμενη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού στις μαρίνες, η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τις χώρες της Αδριατικής και να βελτιώσει το θεσμικό πλαίσιο και την εθνική στρατηγική ανάπτυξης στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης, τονίστηκε επίσης η ανάγκη αναθεώρησης του νόμου 2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων, καθώς επίσης και η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων.

Οι πολιτικοί εκπρόσωποι και οι αρχές τονίζουν την ανάγκη για την ανάπτυξη και αναβάθμιση υποδομών σε Κερκυραία και Ιονιακά νησιά, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα αυτού του τομέα για την τοπική οικονομία. Η Κέρκυρα έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή πέντε νέων μαρινών, εκ των οποίων μία θα είναι για mega yachts. Παράλληλα, η Λευκάδα, η Κεφαλονιά και η Ζάκυνθος έχουν ήδη σύγχρονες μαρίνες που πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρο.

Συνολικά, η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα για την Ελλάδα, με τις μαρίνες να συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Πηγή

Τελευταία Άρθρα

Υπέροχη Αλοννήσος: Ένα κρυμμένο παράδεισο που πρέπει να ανακαλύψετε

Τα τελευταία χρόνια, η Αλοννήσος έχει αποκτήσει αυξανόμενη δημοφιλία και μαγνητίζει επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Αυτό το υπέροχο νησί, που κάποτε θεωρούταν

Ο «Θρόνος του Ξέρξη» και η άγνωστη ελιά ηλικίας 2.500 ετών που υπήρχε στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας

«Ο θρόνος του Ξέρξη»: Ανακαλύπτοντας μια άγνωστη ελιά της ηλικίας 2.500 ετών στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας

Μία από τις πιο συναρπαστικές περιηγήσεις σας στον αρχαίο Παντελεήμονα των διαφόρων εποχών

Σε έναν από τους πιο λατρεμένους ορεινούς προορισμούς της Μακεδονίας, στο γραφικό Παλαιό Παντελεήμονα, υπάρχει ένα φανταστικό ξενοδοχειακό συγκρότημα που προ

Σκιάθος: Αισιόδοξες προγνώσεις για τον τουρισμό το 2024 με έκτακτη επέκταση της σεζόν

Ο τουρισμός στη Σκιάθο αναμένεται να γνωρίσει θετική πορεία κατά τη διάρκεια του 2024, με την έναρξη της τουριστικής σεζόν να πραγματοποιείται νωρίτερα από πο

Άνοιξη στην Κέρκυρα: Πασχαλινή μαγεία και φυσική ομορφιά

Ενθουσιώδες και γεμάτο ζωή, το Πάσχα στην Κέρκυρα είναι μια μοναδική εμπειρία που πρέπει να ζήσετε! Με πασχαλινά έθιμα που διακρίνονται, φιλαρμονικές που γεμ