Νέος αέρας στην τουριστική Θεσσαλονίκη: Πώς αλλάζει ο χάρτης του τουρισμού
Το 2023 αναδείχθηκε ως μια χρονιά ανάκαμψης για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης μετά την πανδημία, επιδεικνύοντας ικανοποιητικά επίπεδα κίνησης. Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας ικανοποίησης των τουριστών και απόδοσης των ξενοδοχείων στα οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα.
Η πόλη επιβεβαίωσε τη φήμη της ως προορισμός για διασκέδαση και γαστρονομία, ενώ παράλληλα διαπιστώθηκε ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών από τα ξενοδοχεία παρέμεινε υψηλή. Παρά ταύτα, παρατηρήθηκε σταθερότητα στα οικονομικά στοιχεία των ξενοδοχείων, καθώς η Θεσσαλονίκη παρέμεινε στην τελευταία θέση ως προς τη μέση τιμή δωματίου και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, η νυχτερινή ζωή και η διασκέδαση, το φαγητό και τα ψώνια παρέμειναν οι κύριοι λόγοι ελλήψεως της Θεσσαλονίκης τόσο από Έλληνες όσο και από ξένους τουρίστες. Παράλληλα, η ανάπτυξη του τομέα της βραχυχρόνιας μίσθωσης ανήλθε σε 3.600 ακίνητα στο Δήμο της Θεσσαλονίκης, ενώ τα δωμάτια των ξενοδοχείων ήταν 4.800.
Η έρευνα παρουσίασε επίσης διάφορα προφίλ ταξιδιωτών, συμπεριλαμβανομένων των αρχαιοφίλων, των φιλότεχνων, των δραστήριων, των νυχτόβίων, των πατρογονικών, των καλοφαγάδων, των αγοραστών, των διερχόμενων, των ανθρωποκεντρικών και των επαγγελματιών. Κάθε προφίλ επισκεπτών είχε διάφορες προτιμήσεις και συμπεριφορές κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε αύξηση στις επισκέψεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Τουρκία, ενώ οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ πραγματοποίησαν τις περισσότερες διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία. Επιπλέον, αναφέρθηκε η ανάγκη για βελτίωση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, καθώς πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα όπως η αρχιτεκτονική αναβάθμιση και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Τέλος, οι ομιλητές της εκδήλωσης τόνισαν την ανάγκη για μετατροπή του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης σε DMO (Destination Management Organization), ενώ αναφέρθηκαν επίσης τα σχέδια για αναβάθμιση των κεντρικών πεζόδρομων και πλατειών της πόλης από τον Δήμο. Τέλος, εκφράστηκε η ανάγκη για βελτίωση της θερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες.