Η Κεντρική Μακεδονία αναδεικνύεται ως σημαντικός παραγωγός αγροτικών προϊόντων, έχοντας καταφέρει να επιτύχει τεράστια συνεισφορά στην τοπική και εθνική οικονομία. Ο αγροτικός τομέας σε αυτή την περιοχή αποτελεί τον αιχμηρό πυλώνα της οικονομίας, με τις εξαγωγές τροφίμων και γεωργικών προϊόντων να ξεχωρίζουν και να αντιστοιχούν σε ένα πολύ ευρύ φάσμα. Η ποικιλία και πληθώρα αγροτικών προϊόντων είναι εντυπωσιακή, καθιστώντας την Κεντρική Μακεδονία έναν από τους ηγέτες της ελληνικής γεωργίας
Για να είμαστε ακόμα πιο ακριβείς, η Κεντρική Μακεδονία είναι η πρώτη περιοχή σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά την αγροτική παραγωγή. Το αγροκτήματα παράγουν το 85% του ρυζιού, το 70% των οπωροφόρων και το 30% του βαμβακιού και των σιτηρών. Το μερίδιο της αγροτικής οικονομίας στο ΑΕΠ της περιοχής κινείται σταθερά πάνω από το 25%. Ακόμη, το πρωτογενές τμήμα της οικονομίας της Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει με 26% στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι στην περιοχή παράγεται το 35% του βόειου κρέατος, το 48% του αγελαδινού γάλακτος και το 20% του αιγοπρόβειου γάλακτος. Όχι μόνο αυτό, αλλά η Κεντρική Μακεδονία έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή μυδιών, καθώς το 90% των εξαγωγών προέρχεται από αυτήν, καθώς επίσης και η μεγαλύτερη κονσερβοποιία ψαριών, με 75% των εξαγωγών. Ο αγροτικός τομέας σε αυτή την περιοχή διευκολύνει επίσης την ιχθυοκαλλιέργεια, με δύο δυναμικές μονάδες που εξάγουν περίπου το 50% του παραγόμενου ψαριού
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην Κεντρική Μακεδονία παράγονται επίσης προϊόντα με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ) και προστατευόμενη γεωγραφική ένδειξη (ΠΓΕ). Είναι γνωστά τα ροδάκινα Νάουσας, τα ακτινίδια Πιερίας, το ελαιόλαδο Χαλκιδικής, το κασέρι, το τσίπουρο, το μανούρι, ενώ οι περισσότεροι οίνοι σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες είναι πιστοποιημένοι με τις σήμανσης ΠΟΠ και ΠΓΕ
Μια από τις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ανάδειξη της ξεχωριστής Μακεδονικής κουζίνας και των γαστρονομικών θησαυρών της. Για τον σκοπό αυτόν, η Περιφέρεια έχει εγκρίνει ένα Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της. Ο στόχος της είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων στον αγροδιατροφικό τομέα, η προβολή και προώθηση των προϊόντων σε νέες αγορές, και η δημιουργία συνεργιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις και παραγωγούς. Επιπλέον, η προσπάθεια συμπεριλαμβάνει την προβολή της Μακεδονικής κουζίνας ως έναν πολυπόθητο προορισμό μεσογειακής διατροφής που μπορεί να απευθύνεται σε παγκόσμιο κοινό. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι απαραίτητο να συνδυαστούν οι γευστικές απολαύσεις με την τοπική παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής
Παράλληλα με τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών, προωθητικές ενέργειες μικρής διάρκειας μπορούν να αποδειχθούν αποτελεσματικές για την προβολή και εύρεση αγοράς για τα προϊόντα. Τέτοιες δράσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την οργάνωση προωθητικών εκδηλώσεων σε επιλεγμένα καταστήματα, εκθεσιακά κέντρα και ξενοδοχεία σε διάφορες χώρες. Μέσω αυτών των εκδηλώσεων, οι επιχειρήσεις και οι παραγωγοί θα είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε επαγγελματίες αγοραστές και καταναλωτές. Στόχος είναι να τους γνωρίσουν από κοντά, να τους ενημερώσουν για τις κορυφαίες ποιότητες των προϊόντων και να τους προσεγγίσουν μέσω αυθεντικών ιστοριών και πολιτιστικών ρίζων. Με αυτόν τον τρόπο, η περιφέρεια μπορεί να εδραιώσει την παρουσία των προϊόντων της στην αγορά και να κατακτήσει νέους πελάτες.